페가수스는 사실상 공기 저항이 거의 없는 진공관을 통해 이동하는 자율 포드를 기반의 새로운 교통 시스템인 하이퍼루프 여행 시스템의 첫 유인, 완전 기능 테스트이다.
버진 하이퍼루프, BIG 및 Kilo의 긴밀한 협업으로, 이 프로젝트는 첫 번째 사용 사례로 작용하면서 향후 버진 하이퍼루프 차량의 설계 언어와 특성을 정의한다. 새로운 운송수단으로 개발된 페가수스는 다른 운송수단과는 완전히 다른 디자인으로 친숙함을 느낄 수 있는 요소를 포함하고 있다. 전체적인 디자인 컨셉은 안전과 속도의 조합을 반영하며, 스테이션 아키텍처의 요소들, 비행선의 요소들, 외부와 계단들, 그리고 가구에서 영감을 받은 러브시트로 빛나고 두 승객을 위한 매력적인 실내이다.
기존의 차량이 더 크고 최대 28명의 승객을 수용할 수 있는 반면, 이 2인승 팟은 실제로 하이퍼루프 차량으로 승객들이 안전하게 이동할 수 있다는 것을 입증하기 위해 제작되었다. 이 베슬이 진공에 가까운 환경에서 이동하기 때문에 공기역학에 대한 필요성이 최소화되어 그러한 특징 없이도 놀라울 정도로 빠르게 설계되었다.
베슬의 전면 'scoops'은 편안한 승하차를 위한 자연스러운 단계를 만들도록 설계되었다. 페어 측면의 개구부와 함께, 출입문에는 터널을 따라 바깥으로 볼 수 있는 전향 윈도우가 포함되어 있다. 이러한 모든 기능은 건축물과의 관계를 생성하며, 여기서 반복 소프트 폼과 알약 모양 컷아웃을 사용하여 깊이, 레이어 및 진입로를 강조한다.
내부는 시각적인 공간과 편안함을 극대화하는 동시에 안전 장비와 제어 장치에 필요한 접근을 제공하도록 설계되었다. 좌석 요소, 특히 확장형 'arms'은 팔걸이 및 출입구 보조 장치로 기능하도록 설계되었으며, 안전 장비, 산소 처리량 및 조명도 수용하도록 설계되었다. 주요 좌석 요소는 편안한 가구 유형을 참조하는 동시에 후방 장비 접근을 위해 신속하게 조립 및 분해할 수 있는 것을 목표로 했다.
Pegasus is the first manned, fully functional test of the Hyperloop travel system; a new transportation system based on autonomous pods that travel through vacuum tubes at high speeds and with virtually no air resistance.
A close collaboration between Virgin Hyperloop, BIG and Kilo, this project acts as a first-use case, while also defining the design language and characteristics for future Virgin Hyperloop vehicles. Developed as a brand new vehicle typology, Pegasus includes elements that allow the design to feel familiar, while still radically different from any other mode of transport. The holistic design DNA reflects a combination of safety and speed, tying together elements of the station architecture with that of the vessel; the welcoming exterior and stairs, and the light and inviting interior with a furniture-inspired loveseat for two passengers.
While the production vehicle will be larger and seat up to 28 passengers, this 2-seater pod was built to demonstrate that passengers can in fact safely travel in a Hyperloop vehicle. Since the vessel travels in a near vacuum environment, the need for aerodynamics becomes minimal, leading to a design that can look incredibly fast without the need for aerodynamic features.
The front ‘scoops’ of the vessel were designed to create natural steps for comfortable entry and egress. Along with the apertures on the sides of the fairing, the front door contains a forward-facing window for outward viewing down the tunnel. All of these features create a link to the architecture, where repeating soft forms and pill shape cut-outs are used to highlight depth, layers and entryways.
The interior was designed to visually maximise space and comfort while providing the necessary access to safety equipment and controls. The seating element, and most notably its extended ‘arms’, was designed to act both as armrests and as an entry and egress aid, while also housing safety equipment, oxygen throughput, and lighting. The main seating element aimed to be referential towards comfortable furniture typologies, while also being able to quickly assemble and disassemble for rear equipment access. - kilo
출처, 이미지 크레딧 : kilo design https://kilodesign.dk/work/pegasus/
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